Sık-Sorulan-Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Grup rezervasyonları online olarak alınamamaktadır. Grup rezervasyonlarınız için lütfen 0212 221 1 221 numaralı Uçak Bileti merkezimizi arayınız.

İç hat uçuşlarınızda 1 saat önce, dış hat uçuşlarınızda en geç 2 saat önce, Irak ve İran uçuşlarımızda 3 saat önce havalimanında bulunmanız gerekmektedir. Bilet bagaj işlemlerinizi, iç hat uçuşlarınızda kalkış saatinden 30 dakika önce, dış hat uçuşlarınızda ise kalkış saatinden 1 saat önce yaptırmış olmanız gerekmektedir. İşlem yaptırmama durumunda, o uçuşla ilgili tüm haklarınızı kaybedersiniz. Ayrıca, kalkıştan en geç 15 dakika önce uçuş kapısında olmanız gerekmektedir.

Yürüme kabiliyetine sahip olmayan, hasta, yaşlı, engelli yolcularımız tekerlekli sandalye hizmetimizden ücretsiz faydalanabilirler.

Tamamen hareketsiz (hareket kabiliyeti olamayan) yolcularımız yanında refakatçisi olmadan uçuşa kabul edilemezler.

Havayolları uçuşları sırasında kabinde taşınmak üzere aynı cins olmak kaydıyla en fazla 2 hayvan kabul edilebilir. Kedi, köpek ve kuş yolcularla birlikte kabin içerisinde taşınabilmektedir. Havayolları hiçbir uçuşta çiftlik hayvanlarını kabul etmemektedir.

El bagajlarına getirilen Sıvı içerikli madde taşınması ile ilgili kısıtlamalar ICAO ve ECAC kuralları gereği Sivil Havacılık genel müdürlüğü tarafından havayolu ile seyahat edecek yolcuların seyahatleri esnasında uçak içinde yanlarında bulunduracakları el/kabin çantalarında taşıyabilecekleri sıvılarda kısıtlama getirilmiştir.

Yolcuların seyahatleri esnasında yanlarında sıvı ürünler bulundurmaları yasaklanmamakta olup miktarı kısıtlanmaktadır. Her yolcu yaklaşık 20 cm x 20 cm boyutlarında ağzı kilitli şeffaf plastik poşet içerisinde her birinin hacmi 100 ml yi geçmemek üzere sıvı, jel bulundurabilir.

Kabine alacağınız bagajlarınız ayakaltına veya baş üstü kabin rafına sığacak büyüklükte olmalı, tek parça ve maksimum 25x45x56 cm ölçülerinde olmalı, ağırlığı 8 KG aşmamalıdır. Bu ölçülere uymayan el bagajları uçağın alt bölümüne alınacaktır. Bagajlarınızın içine ve dışına isim ve adres etiketi yapıştırılmalıdır.

Yolcunun check-in işlemini son dakikalara bırakmaması tavsiye edilir. Bu durumlarda yolcu uçuşa yetişse bile bagajı uçağa yetiştirilemeyebilir. Check-in işlemini geç yapan yolcunun bagajının gecikmesinden ötürü yapacağı harcamalar Havayolları tarafından karşılanmaz.

Check-in sırasında teslim edilecek bagajdan sarkan ip, kayış ve kancalar mümkünse çıkarılmalı, aksi takdirde sabitlenmelidir. Bu gibi unsurlar bagajın transferi sırasında bantlara takılıp bagajın hasarına sebebiyet verebilmektedir.

Havalimanına gelirken; dış hatlar için pasaport, iç hatlar için fotoğraflı bir kimlik kartının ( nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, evlilik cüzdanı) hazır bulundurulması gerekmektedir. Evrak fotokopileri ile uçuşa yolcu kabul edilmemektedir.

Havalimanına, üzerinde barkod bilgisi olan biniş kartınızla gelmeniz gerekmektedir. Mobil cihazlarından online check-in yapan yolcularımızın ise mobil barkodlarıyla havalimanına gelmesi gerekmektedir. Biniş kartının fotokopisi ya da faksı kabul edilmez. Orjinal çıktınız kayıp ise yeniden basılması için check-in bankolarına müracaat etmeniz gerekmektedir.

Engelli yolcularımız özel hizmete tabi olduklarından online check-in hizmetinden faydalanamazlar.

Online check-in yapmış bebekli yetişkin, çocuk ve özel indirime tabi yolcularımızın boarding kartlarını teslim almaları için nüfus kağıdı ve/veya tanıtım kimlikleriyle birlikte iç hatlar için uçuş saatinden en geç 60 dakika önce, dış hatlar için ise uçuş saatinden en geç 90 dakika öncesinde havalimanındaki kontuarlara uğraması gerekmektedir.

Uçuşa 3 saat kalana kadar online rezervasyon yapılabilir.

Web den yedeğe kayıt işlemi olmadığından, 0212 221 1 221 numaralı telefonumuzdan bizlere ulaşarak yada acentemizden kayıt yaptırabilirsiniz.

Bu konuda rezervasyonunuzu yaparken cep telefonunuzu girmiş olmanızın önemi çok büyüktür. Yedekten kabul edilen rezervasyonlarınızın bilgileri cep telefonunuza SMS mesajı ile yollanır.